.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
گفتگوی یک ساعته شجاعی در برنامه صبح و خبر سیما

شمال نیوز: نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس صبح امروز شنبه ،در برنامه ی صبح و خبر امروز شبکه ی خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران حضور یافت و به پرسشهایی در موضوع دست آوردهای سپاه پاسداران و نقش نظارتی مجلس در حسن اجراء و تحقق شعار محوری امسال مقام معظم رهبری پاسخ گفت .

به گزارش شمال نیوز، سید رمضان شجاعی ، در این برنامه با تبریک سالگرد تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به امر امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسامی در روز دوم اردیبهشت ماه به پاسداران سلحشور ایران اسلامی و مردم عزیز کشور ، با تجلیل از حماسه آفرینی های پاسداران در 8 سال دفاع مقدس ، سپاه را نماد عینی ایثار و فداکاری دانست و گفت : سپاه پاسداران ، دارای کارنامه ی درخشانی در تاریخ انقلاب اسلامی است و امروز در تمام عرصه های نظام مقدس جمهوری اسلامی حضور دارد و پیکره ی تنومند و دژ مستحکم غیر قابل نفوذی در مقابله ی با همه ی تهدیدهای دشمنان است .

وی در ادامه گفت: به یقین کاملترین تعبیر و توصیف از این نهاد مقدس همان جمله ی زیبایی است که از امام راحل به یادگار مانده است که فرمودند اگر سپاه نبود ، کشور هم نبود .

نماینده مردم ساری در مجلس اظهار داشت:  نقش سپاه در 8 سال دفاع مقدس ، دوران سازندگی و توسعه بر کسی پوشیده نیست و امروز نیز ماموریت سپاه معطوف به تولید علم و فن آوری و رقابت سایبری در مقابل تهاجمات دشمن است و دست آوردهای بزرگی نیز داشته است که یکی از این مدالهای افتخار ، تحقیر آمریکا در نشاندن و تسخیر هواپیمای جاسوسی بود .

سید رمضان شجاعی در بخش دوم گفتگوی خود در برنامه ی صبح و خبر شبکه ی خبر در موضوع اجرایی شدن شعار سال 1391 مقام معظم رهبری با نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ی ایرانی ، با اشاره به اینکه بویژه از سال گذشته که شعار جهاد اقتصادی مطرح شد و تحقق شعار از حد بخشنامه و تبلیغات خالی فراتر رفته و به صورت محوری و قابل سنجش و اندازه گیری در آمد ، شعار امسال را به عنوان یک راهبرد اساسی و محوری در برنامه ریزی ها و فعالیتهای همه ی نهادها و دستگاههای قوای سه گانه قلمداد کرد و گفت : ایجاد اشتغال و کاهش تورم در جامعه و اقتصاد ، دو دغدغه ی اصلی مردم است که باید سرلوحه ی تلاشها و برنامه ریزی مسئولین اجرایی کشور باشد .

شجاعی اظهار داشت: مجلس با ریل گذاری قطار دستگاههای اجرایی ، به آنها سرعت و مسیر حرکت میدهد . به رفع موانع قانونی تحقق این شعار می پردازد . بر حسن اجراء و کیفیت تحقق شعار نظارت می کند و در ایجاد فضای همدلی و هماهنگی بین همه ی ظرفیتهای موجود برای اجرایی شدن شعار امسال ، تلاش مستمر خواهد داشت .


نماینده مردم ساری در مجلس گفت: حمایت از تولید ملی ، بار اجرایی و عملیاتی دارد و قابل سنجش و ارزیابی است و باید بجای بسنده کردن در حد سربرگهای دستگاههای مختلف ، سمینارها و گزارشهای محدود تلویزیونی و برخورد شعاری صرف ؛ با شاخصهای علمی دقیق ، میزان عملکرد و موفقیت و اثربخشی در عرصه های مختلف را اندازه گیری کرد ، دلایل عدم تحقق و موانع موجود را شناسایی نمود ، در ارتقای کیفیت محصولات بویژه در بخشهای صنعت و معدن و جهاد کشاورزی همت گماشت و از طریق رسانه ها و نهادهای فرهنگی - مذهبی به نهادینه کردن و فرهنگ سازی استفاده از تولیدات ملی پرداخت .

وی افزود : شعار اساسی ملت ایران استقال ، آزادی ، جمهوری اسلامی بود و بی تردید تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در راستای تحقق آرمان استقلال خواهی ملت ماست .

شجاعی با اشاره به اینکه دیوانسالاری موجود در دستگاههای دولتی ، بخشی از انگیزه های مردم را از بین می برد گفت : برای حمایت از تولیدات داخلی و حفظ سرمایه ی ملی کشور باید موانع غیرمنطقی را برداشت و به ارتقای امنیت سرمایه گذاری در کشور جامه ی عمل پوشاند .

ماهاتما گاندی ، در مسر استقلال خواهی سرزمینش از لباس خود آغاز کرد و ما باید بدانیم که سال تولید ملی یک نماد و نمود فرهنگی است که باید در همه ی عرصه ها ، سنتها ، سلایق و باورهای ما بنشیند .

وقتی در لباس ما ، وسایل زندگی ما ، سیستم حمل و نقل ، همه و همه ، تولیدات خارجی باشد ، این اثر نامطلوب و سلطه ی فرهنگی خود را دارد و فرهنگ سازی استفاده از تولیدات ملی بسیار مهم و موثر است .

خوشبختانه در کشور ما ، براساس اقلیمها و قومیتهای متعدد و متنوع موجود تولیدات گوناگون بسیار دارد که باید با شناسایی تولیدات شاخص هراستان و بر مبنای ظرفیتهای آنها مورد حمایت فرار گیرد .

وی در پایان گفت : استان مازندران در بخشهای مختلف گردشگری ، کشاورزی و صنعت و معدن دارای ظرفیتهای ارزشمندی است .

حمایت از تولیدات برنج مازندران می تواند نیاز برنج کشور را تامین نماید .

با حمایت از تولیدکنندگان در مازندران در محصولات باغی و مرکبات و پرورش مرغ و ماهی نیز ، مازندران می تواند کشور را به خودکفایی برساند


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.45 seconds.